Pagina's

maandag 1 september 2014

LMV-testpatroon: Birdie Dress

De testdeadline is wellicht al even verstreken, aangezien het herfstnummer vanaf donderdag 4/9 in de winkel ligt, maar mijn kleine garnaal hield me wat tegen ;).
Maar bon, het wordt me vast wel vergeven, het is mijn laatste zwangerschap.
Ik testte voor dit nummer al eerder het Guntherke (gelukkig was ik daar wel op tijd mee, want daar zaten nog wat foutjes in het patroon...), gaf me op voor de Lisan Dress voor mezelf (maar die maakte ik niet, gezien het zeer binnenkort uitdijende figuur), en dan deze Birdie Dress voor Louise.
Het is, zoals u ziet, een kleedje in tricot, met een stolpplooi.
Normaal gezien wordt er achtereen een rits in gestoken, maar dat vind ik nutteloos en zonde van mijn tijd, een rits achteraan in tricot steken. Een tricotkleed, dat trek je gewoon over je hoofd ;).
Ipv met een halsbeleg, werkte ik gewoon met een halsboordje uit de tricot van de stolpplooi, wat is eveneens deed aan de mouwen, ipv ze om te zomen. Ik verlengde ze ook iets, naar 3/4, want normaal zijn ze maar tot ellebooglengte.
Mijn conclusie?
Een fijn patroon, maar ik ga het niet opnieuw maken... Ik vind een stolpplooi precies mooier vallen in katoen, nu had ik mijn plooi gestreken en gedaan voor de foto's, maar eenmaal "op model" (op de pop in dit geval) valt die toch niet zo mooi als bij een katoenen kleed.
Ik denk dat ik het kleed wat de pyama-achtig vind, en ik ben er niet wild van.
Wat vinden jullie?

Beide stofjes: Lillestoff, van bij Kersenpitje

Omgezoomd met een luiwijvensteek, wegens de lui om de coverlock boven te halen.



6 opmerkingen:

  1. ben er ook niet zo wild van... Denk dat de tricot-stolpplooi combinatie idd niet de beste is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe kom jij toch altijd te weten waar er te testen valt? Ik wil dat eigenlijk ook wel eens doen... Maar mis op een of andere manier altijd die aanbiedingen :(
    Kleedje valt wel mee vind ik, tja, een plooi in tricot heeft idd minder effect dan in katoen... Maar je meisje staat er vast wel liefjes mee!
    (Ik zou het net als jij geen tweede keer maken, hoor... Maar zeker draagbaar!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al sinds "den beginne" van LMV patroontester ;). Er was ooit eens een oproepje waarop ik reageerde, en geselecteerd werd.
      Maar voor de meeste andere oproepen ben ik ook te laat hoor, of mis ik ;). Ik wou nu bv graag die van Zo Geknipt 2 helpen testen, maar was ook al grandioos te laat.

      Verwijderen
  3. ik vind dat wel een leuk model precies... denk dat het pyjama-achtige komt door de stofkeuze... als je dat in een effen tricootje maakt en dan op een leuke panty/kousenbroek en een leuke ketting komt dat goed denk ik... zal dat binnen een jaar of 2 eens testen voor Mina :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het wel een leuk jurkje hoor! En die stolpplooi krijg je prima in tricot door op 1-2 mm van de rand door te stikken... (Tip heb ik niet van mezelf, maar gespot bij de rokjes van Some-one kids....)
    En dan valt de plooi goed, zonder allemaal strijkwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik las dat je een halve persvoet moet gebruiken voor de twee achterstukken aan elkaar te zetten. Weet iemand wat zo een halve persvoet is?

    BeantwoordenVerwijderen