Pagina's

zaterdag 2 september 2017

Hemdje voor de kleine viking.

De twee tricothemdjes die ik vorig jaar maakte, passen mijn meneertje nu als gegoten.
Tijd om er nog eens bij te maken dus!
Ik pastte het patroon aan naar een versie met lange mouwen, zodat ie een hemdje heeft voor de koudere dagen, mijn kleine grote Arvid.
Ik ging voor deze stoere vikingstof, en combineerde met hetzelfde effen rood, als voorkomt in de stof.


Ik had de kraag eigenlijk omgekeerd gepland in mijn hoofd, zodat het rood onderaan zat.
Maar zoals u ziet was ik niet geconcentreerd genoeg meer, zo thalve de nacht :p.
Maar bon, ook leuk zo, niet?
Achteraan voegde ik nog een reep toe van dezelfde tricot, gezien ik geen exact dezelfde elastische paspel had en te lui was om die te maken.
Ik ga dat niet meer doen, want ik vind het niet zo goed meevallen, paspel is toch mooier.
Maar bon, uithalen ga ik ook niet meer doen :p.
Voor de knoopjes ging ik voor kamsnaps, in kleuren die ook terugkomen in de stof.
Ik vind het leuk om de voorlaatste knoop in een ander, bijpassend, kleurtje te doen.


Ik ga er zeker nog één veel maken!

Patroon: Meine Lieblingskleider - Lillestoff
Stof: Vikings - te koop bij Kersenpitje

1 opmerking:

  1. Leuk! En ik vind dat reepje stof wel leuk, 't is zo eens iets anders!

    BeantwoordenVerwijderen