Pagina's

zondag 4 juni 2017

Double gauze, goud en tule

Met de restjes van mijn Double Gauze Nena-jurk maakte ik een rimpelrokje met framilon, gevoerd met gouden tule, en afgewerkt met een gouden elastiek.


Bij JBC vond ik een bijpassend gouden bloesje in de Prinsessia-collectie.



De tule dubbelde over de verticale zijde, zodat ik geen zoom moest afwerken, en zo zijn er uiteindelijk twee lagen tule, en dubbel zoveel "poef".
De zoom werkte ik af met biais aan de binnenzijde.


Tutorials:
* Rimpelen met Framilon
* Elastiek tailleband
Stof: Madeline
Biais en elastiek: Creasis
Tule: Modecoupon

5 opmerkingen:

  1. Tof projectje!!! Dat rimpelen met framilon, is dat iets? Is dat gemakkelijker dan met rimpeldraden, of is het niet altijd vervangbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n poeffie prinsessenrokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem6/05/2017

    Wow zeg, hoe doe je dat toch altijd! Zo knap! Ik wou dat ik terug de leeftijd had om prinsesje te spelen, zalig met zo'n rokje!

    BeantwoordenVerwijderen