Pagina's

maandag 19 september 2016

Blogtour: De Stoffengalerij - pandakleedje

Vorige week zat er een mailtje van Sabrina in mijn mailbox of ik iets wou naaien met een stofje van haar webshop, De Stoffengalerij. Uiteraard zei ik vereerd en volmondig ja :).


Ik koos voor deze pandagarden voor mijn kleine pandalover.
Ik wou de pandabeertjes zo mooi mogelijk laten uitkomen, maar er toch ook wat accenten aan toevoegen, dus ik combineerde met effen roze, dat ook terugkeert in de bloemetjes.
Ik knipte een Tinny met Peter Pan kraag, en tekende er kapmouwtjes en een vals knopenpad bij.
Voor de rok rimpelde ik tweemaal de volledige breedte. Dat is mooier, en met de overschot van de stof doe je anders toch niks meer.

Stof: pandagarden
Patroon: Tinny - Straight Grain, aangepast
Knoopjes: Etsy

De knoopjes lagen te wachten in mijn kast, speciaal op deze opportuniteit. Ik twijfelde even of ik drie of vijf knoopjes ging doen, en ging uiteindelijk voor drie, zoals u ziet. Maar ik twijfel nog steeds, en gezien het een vals knopenpad is, kan ik er altijd nog twee tussenzetten, als ik wil.
Aan de achterzijde nam ik een sierrits. Dat deed ik hier ook al eens, en toen was het resultaat net wat beter. Deze keer was ik bang dat de rits ging afscheuren bovenaan (aangezien deze niet tussen de naad zit, maar er enkel op), en verstevigde ik de boel met biais. Niet ideaal, maar ik wist geen betere oplossing te vinden.


De zoom werd afgewerkt met bias aan de binnenzijde, omdat ik het geheel niet nog eens wou breken. Mijn inziens zaten er al accenten genoeg in de jurk.


Mijn kindje is zo blij met haar jurk, hij is zelfs al een keer weer gewassen en gestreken intussentijd, en hij is nog maar een paar dagen oud. :p


Hoeraaa, het kleedje zwaait!!!




U ziet, het kindje is content :) *en het kindje op de achtergrond ook*


Neem zeker ook een kijkje op de Facebookpagina en komende week bij volgende blogsters:
Dinsdag: Majella 
Woensdag: Sabrina 
Donderdag: Katja 
Vrijdag: Sylvia

8 opmerkingen:

  1. Ik kan geloven dat die meid content is... wat een leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof gedaan! En ik zou die drie knoopjes houden, tenzij je anders niet meer weet wat je met die overige 2 pandaknoopjes gaat doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond die stof ook ONMIDDELLIJK geweldig maar jij was me voor :)
    Supermooi met dat roze erbij!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond die roze stof met bloesems nog mooier, maar daar is nog iemand anders mee lopen ;). Benieuwd wat jij gedaan hebt!

      Verwijderen
    2. Haha, wie zou dat zijn :-)) Ik ben alvast fan van jouw kleedje, echt heel mooi!

      Verwijderen
  4. Wat een pareltje! Heel mooi jurkje is het geworden....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk zwierrokje. De rits achteraan geeft het een extra touch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig jurkje. En met die pandaknoopjes erbij. Het is echt af zo!

    BeantwoordenVerwijderen