Pagina's

zaterdag 14 juni 2014

Sponsen zomerkleedje

Kent u ze nog, de sponsen broekjes van toen we klein waren?
Wel, ik vind dat dus een zalig materiaal om te verwerken, en mijn madammeke staat er zo leuk mee :). Heerlijk retro, lekker luchtig!
Jammer genoeg slechts in weinig webshops te vinden, maar mijn favowebshop Kersenpitje heeft een behoorlijk assortiment, en veruit de schoonste sponskes van alle webshops! Ik bestelde me dus onlangs enkele metertjes.
Nu de zon in het land is werd de eerste meter verwerkt tot dit prachtige kleedje. Hou u maar alvast voor een heuse fotospam, want ik kon niet kiezen ;). *eigen kind, schoon kind*
Ik knipte zo zuinig mogelijk, like always, en met de overschot knipte ik nog een Star Star-pakje uit, wat hopelijk morgenavond verder in elkaar geraakt.

Patroon: Soleil Dress
Stof: Big Apples, hier bij Kersenpitje

Zwieren doet het ook!
De zakjes maakte ik uit gele nicky velours, want ik had niet meer genoeg stof over, en het is eigenlijk wel tof, zo een effen vlakje ertussen.


Achteraan met open rug. Daar deed ik het wel ff fout *moet eens leren handleidingen te lezen*, en stak ik het bovenste gedeelte van het bovenpand onder het onderste gedeelte, ipv erboven.
Nuja, geen man overboord, het is mooi genoeg zo.


Strike a pose.


 
 

Ook mooi met een giletje erop.


Wordt vervolgd!

22 opmerkingen:

  1. Mooie jurk en jouw achterkant is mooier dan het origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Ik ga dringend ook een spons moeten kopen, idd zalig materiaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Ik ben bijna jaloers op haar. Zou zelf wel zo'n fijn jurkje willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Olala, om op te eten, zo schoon !
    En sponsen broekskes, oooh nostalgie.... op bivak met de chiro met een valies vol sponsen broekskes.....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en waarschijnlijk heel gemakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er zalig uit!
    Dat jurkje had ik ook al gepind. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk dan zeker eens op metsola.co , is wel in finland maar echt de moeite!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ga is kijken of k leuke spons vind voor men jongens ;)
    een broekje zal k wss dervoor maken, geen rokje of kleedje he^^

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ik zou het wél ietsje korter maken voor zo'n sponsen kleedje, desnoods met een bijpassend broekje eronder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo kan ze het lekker lang aan :p.
      Maar idd, iets korter was beter geweest, mijn overlock stond al gereed om er nog een schelleke af te snijden ;) Heb het gewoon gerolzoomd ermee.

      Verwijderen
  10. Een sponsen kleedje staat hier ook op de planning deze week, ik kocht vandaag spons op de stocksale van Bambiblauw en het kriebelt al... Sponsen kleedjes zijn toch steeds een beetje nostalgie...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig! En lijkt me heerlijk om in te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dat wast gelijk een handdoek. Dus lekker geen strijk aan.
    Mooie rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi kleedje en wat mij betreft 100% retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het mooi ook de achterkant die volgens jou anders had moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is zo te zien al uitgebreid goedgekeurd. ;-)
    Heel knap! Plezant hé, gelijk als die "sponsen broekskes" van vroeger.
    Ook heel snel droog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel mooi! aan die achterkant is niet te zien dat het fout is!
    en spons is inderdaad een heerlijk stofje hè, pure nostalgie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen