Pagina's

vrijdag 27 juni 2014

Poppendraagmand

Mijn dochter is geen doorsnee meisje. Ze speelt niet met poppen. Ze speelt eigenlijk met niks. Echt, met niks.
Wat doen ze dan de hele tijd vraagt u zich af? Achter mijn gat lopen, op mijn rug in de draagdoek terwijl ik het huishouden doe, speldjes versteken van het ene op het andere speldenkussen als ik stof knip, op mijn keukenkast zitten terwijl ik kook, ... Ze volgt mij de hele dag, maar spelen doet ze zelden, tenzij ze buiten kan, dan rent ze de hele hof rond, plukt en eet besjes samen, geeft de kippen eten en de paardjes van de buurman, kruipt tig keer op de glijbaan en kan uren geduwd worden op de schommel. Een echt buitenkind dus! En eigenlijk is dat helemaal niet zo erg ;), al zou het wel eens handig en rustig zijn voor ondergetekende als ze binnen ook wat zou spelen.
Ze heeft wel eens een speelperiode gehad, toen maakte ze hele dagen houten legpuzzels. Ik neig content en dus uren tweedehandssites afgeschuimd, met het gevolg dat ik hier nu twee heuse torens puzzels heb staan. Denk maar niet dat ze er inmiddels nog naar omkijkt!
Nou hoop ik daar, al is het maar voor heel even, verandering in te brengen met een poppendraagmandje. Normaal draagt ze der knuffels in een ringsling, SSC, doek *helemaal haar moeder*, maar ik vond deze ook zo schattig! Hopelijk madammeke ook!

Stof buitenkant: Retro Daisy Yellow, hier bij Kersenpitje
               binnenkant: groene gabardine van mijn wilde weldoener
Patroon: The baby doll basket

De lussen zijn normaal met biais aan één zijde, zodat je geen keerwerk hebt, maar ik vond dat stom, aan één zijde. Ik ben voor symmetrie.
En ipv gewoon logisch te doen, bedacht ik achteraf, en langs beide kanten een biais te zetten, moest ik zo nodig hengels maken, die ik moest keren.
Kunnen jullie geloven dat ik daar het langst mee bezig ben geweest en zeker een uur naaicafé aan verspild heb? Die smalle hengels met al wattine (H640) op gestreken moeten keren? Dat schoof voor geen meter!
Maar eind goed, al goed, het is gelukt!


Met matras en kussentje.



En nog een dekentje. Eén kant fleece, de andere kant stof.
Ook popjes hebben het graag zacht en warm niwaar ;).


Ik ben benieuwd of er gespeeld zal worden vanavond!

11 opmerkingen:

  1. leuk ! die was bij lyra een succes toen ik hem cadeau deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap setje! Ik maakte er zelf ook al één voor mijn dochtertje (http://tamtam49.blogspot.be/2014/01/hondenmandje.html).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg. Daar zou ik mijn dochter wel een plezier mee kunnen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk! En heeft ze er ondertussen al mee gespeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat wil ik ook wel eens maken! heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik duim voor heel veel speelgenot !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan. Hopelijk sleurt ze de hele dag met deze poppendraagmand achter je aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben eens curieus of het mooie draagmandje een succes is! Ik heb 3 dochters, maar poppen? Is hier nooit met gespeeld geweest.

    En hou die puzzels maar bij, ge weet dat nooit als er zo nog is een periode komt. Of nee wacht, probeer ze samen met je dochter weg te gooien, voor hetzelfde geld is ze er ineens terug verslingerd op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke! Ik maakte hem ook al, maar nu doe je me er aan denken dat ik hemnog steeds niet heb geblogd. Ook al speelt Zetje er al een half jaar mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel lief en hier zouden ze er dol op zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh! Geweldig! Dat wordt een projectje voor volgend schooljaar denk ik. Hanne is echt zo'n mini-mama.

    BeantwoordenVerwijderen