Pagina's

vrijdag 29 november 2013

Eekhoorntjesgilet

Na het maken van de eerste versie, ben ik nog meer verkocht aan het wantjesgiletje uit de laatste Ottobre! En leuke patronen, die maak ik graag een 2e keer (of meer) opnieuw, scheelt weer een pak tekenwerk ;).
Ik hou van dingen/stoffen, die assorti zijn. Zo ook bij deze, petrolkleurige eekhoornstof, met de eikeltjesstof uit dezelfde reeks, gevoerd met petrolkleurige nicky om hem lekker warm en zacht te maken vanbinnen.
De wantjes doe ik niet volgens de beschrijving. Daar spreken ze namelijk van een rimpeldraad, en ik ben, u raadt het al, daar te lui voor. Ik dubbel de wantjes gewoon, draai ze om en werk ze mouwboordsgewijs af, in dit geval met dezelfde nicky als de voering.
Afwerken deed ik met mijn geliefde kamsnaps.

Patroon: Ottobre 6/2013 n°13 Chilly Day
Stof eekhoorntjes: Wintertime Petrol - Nosh, hier bij Kersenpitje
Stof eikeltjes:Cone Petrol - Nosh hier bij Kersenpitje


Ik had net te weinig nicky voor de mouwen, dus nam ik een ander overschotje nicky in het paars.
Geen mens die dat ziet, behalve u nu natuurlijk.

Nicky: stoffenspektakel

Voila, ze kan er weeral tegen, ons madammeke. Van mijn wilde weldoener kreeg ik zonet een lap petrolkleurige gabardine. Een bijpassende broekje staat namelijk ook nog op de (eindeloos lange) to-do list!

10 opmerkingen:

  1. mooi zeg ! echt leuk! wat zal ze schitteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi weer! Valt deze op maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij valt nogal ruim, maar zo heeft ze er volgend jaar nog eens geniet van he ;). Dit jaar vouw ik de mouwboorden naar binnen, geen mens die dat opmerkt.

      Verwijderen
    2. Dat had ik toevallig wel gezien op een foto, want je streepjesgilet heeft rode boordjes en die zie je ergens op een foto maar bij 1 mouw.... Scherp he?

      Verwijderen
  3. Prachtig!! Echt tof gemaakt. Ben van deze nog meer fan dan dan de vorige.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en die wantjes zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen