Pagina's

maandag 12 juni 2017

Tetradoekrokske met ananassen

Sinds mijn Nena-jurk in tetradoekstof, heb ik er een nieuwe liefde bij. Double Gauze heet ze <3!
Wat een heerlijk luchtig materiaal voor oa rokjes en kleedjes.
Bij Kersenpitje vond ik er verschillende met en zonder print.


Eén van mijn twee favoriete met print was deze met ananassen.
Ik bestelde 40cm, ruim genoeg ingecalculeerd voor een eenvoudig rimpelrokje.
Van een andere bestelde ik meer en knipte ik een kleedje, dat ik eerstdaags in elkaar hoop te naaien.
De zoom werkte ik wederom af met biais, ik vind dat sneller en handiger werken dan omstrijken en omzomen.


Mijn kind kon/wou weer niet blijven stilstaan, maar bon, u hebt er een gedacht van hoe dat er uitziet aan een meisjeslijf. ;)


Tutorial: rimpelen met Framilon
Stof: hier bij Kersenpitje

1 opmerking: