Pagina's

maandag 24 april 2017

Let's sti(c)k together: editie I

Omdat Marjolein de Sew Challenges van Davina zo leuk vond, maakte ze de groep Let's sti(c)k together aan.
Het principe is hetzelfde als de Sew Challenge, namelijk dat je werkt rond een aantal opgegeven criteria, met dat verschil dat iedereen rond dezelfde criteria werkt.
De criteria van de eerste editie waren:
* ongebruikt patroon
* stof die al minstens 1 jaar in je bezit is
* zomer!


Ik twijfelde niet heel erg lang, en knipte in mijn héél gierig gespaarde zwaantjes <3 <3 <3, die al ongeveer 5 jaar in mijn kast liggen.
Het blijft nog steeds mijn favoriete stoje allertijden, maar ik naaide er nog nooit wat mee.
Maar bon, aan haar 15 wil ze wellicht geen zwanenjurk meer aan, dus het was nu het ideale moment om er de schaar in te zetten. *en nog een meterke te sparen, voor later...just in case...of voor een tas voor mezelf misschien wel ;).*


Als ongebruikt patroon kocht ik de Mira Dress van Elegance and Elephants aan.
De truck met het voorpand, deed ik hier ook al eens. Voor deze jurk nam ik hiervoor een contrasterende gouden stofje.
Ik kocht het patroon vooral owv de vierkante neklijn, ik denk niet dat ik zoiets al eerder deed.


Voor de zoom nam ik een kanten afwerkingslintje uit de kast. Zo schattig!


Het stofje werd dus lang gespaard, maar ik ben blij met de uiteindelijke bestemming!



Ik kijk alvast uit naar de mei-editie!!!
Kijk zeker ook eens op onderstaande blogs, om te zien wat de andere deelnemers deden met deze criteria!
Mamadammeke – Wollebol – Stokstaartje doet het zo – 196 – Woohoo by Davina – Els Somers (gastblogt bij Davina) – Frullemieke – Naaiz – Just Delphine – Lilliepawillie – Wilwarin Made With Love – Bilson – Tante Fee – Voor Milo – Hutse Pruts

15 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Mooi doel voor je stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en fijn dat je dit stofje zo kon gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi! Opdracht geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als dat geen zomerjurkje is ... heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Die zwaantjes komen supergoed tot hun recht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurk!
    De gierig gespaarde stofjes zijn idd meestal de mooiste ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een pareltje, Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geeft toch wel voldoening om na zo lange tijd een mooi stofje tot iets moois te kunnen verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtexemplaar! Ik krijg plots zin om ook weer enkele jurkjes voor M&L te maken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem4/25/2017

    Dat is helemaal geslaagd! En wat is die kleine meid een echt fotomodel! Je ziet dat ze tevreden is met haar jurkje, dus je stofje is goed besteed!
    Zucht, had ik nog maar de leeftijd voor zo'n kleedje :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een prachtige versie in een mooi stofje
    stokstaartjedoethetzo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! prachtig! De moeite om op te sparen!

    BeantwoordenVerwijderen