Pagina's

dinsdag 3 november 2015

Halloweenlongsleeve

Jaja, te laat klaar en al.
Ik weet het, mijne wederhelft zei het ook al.
Maar toch, een halloweenlongsleeve. Chance valt hij nogal groot (te groot) uit, en kan ze er volgend jaar ook zeker nog in ;).

Patroon: Steampunk - Ottobre 6/2015 n°15
Stof: hier bij Kersenpitje
 
Het achterpand deed ik ook in twee delen, omdat ik het niet in één stuk uit mijn stof kreeg, en omdat het hele shirt uit verschillende deeltjes bestaat, dus het stoort allesbehalve.


Beetje geëxperimenteerd met de coverlock en verloopgaren.
Op het einde was ik het beu (dus de hals-,mouw-en onderboord werden niet meer gecoverlocked), ik heb namelijk elke naad minstens één keer moeten losdoen, omdat mijn machine steken oversloeg.
Heb even rondgevraagd in de Coverlock-Facebookgroep en gegoogled, en is blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij mijn toestel. (Janome CoverPro 1000CPX)
Morgen eens de geadviseerde handelingen toepassen (bepaalde vijsjes aandraaien, nieuwe naalden, etc.), en als dat niet helpt doe ik hem maar eens op onderhoud.

Maar als het goed gaat, dan vind ik het effect wel erg leuk :).
 

10 opmerkingen:

  1. Anoniem11/04/2015

    Heel tof! Overloopgaren: nog nooit van gehoord bij het naaien (wel bij het haken), heel tof resultaat (als het goed gaat ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als het bij u lukt dat vijsje aandraaien en nieuwe naalden mag je het hier ook eens komen doen dan zal het misschien ook nog mijn vriendin worden
    en welke naalden???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch heel mooi hoor, die naadjes met de coverlock! Super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk uit! De coverstiksels zijn wel heel er mooi! Maar het lijkt mij ook lastig (maar ik heb er ook nog geen geld voor...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke effecten die je zo kan creeëren! En hier is 't ook een hele herfstvakantie Halloween ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, zo'n toffe trui! Misschien toch maar eens achter een coverlock aan gaan, ik vind het zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wist niet eens dat bij naaigaren ook een overloop klosje te koop was.Kan je daar ook op een gewone naaimachine mee naaien?En waar koop je dat van welk merk?Oei veel vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh deze is leuk!!prachtige felle kleuren! Ik zelf heb een mooi halloween stofje liggen maar had niet genoeg tijd om een truike van te maken.Het zal wel ook een jaartje in de kast blijven liggen dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem11/04/2015

    Die is echt geweldig en super met de coverlock afgewerkt! Dat geeft de longsleeve nog dat extra'tje ;)

    BeantwoordenVerwijderen