Pagina's

dinsdag 29 september 2015

Ole #1

Toen zij haar Ole online plaatste, bedacht ik me dat ik er ook nog ging maken voor Louise (en met mijn langetermijnefficiëntie, tegelijk dus ook voor Arvid :p).
Meer nog, het patroon lag al even overgetekend klaar zelfs.
Gewoonlijk vlot het naaien intussen best goed, maak ik niet zoveel foutjes, en moet ik niet veel meer tornen...
Nou, tot deze dan! Met de mouwen maakte ik exact dezelfde fout als haar, mijn mouw zat gedraaid, en het aanzetten van de sluitrand aan de vest deed me ook wenkbrauwfronsen.
Maar hey, het is gelukt, en ik ben erg blij met het volledig omkeerbare vest, met onzichtbare sluiting, in één van mijn favoriete kleuren!

Foto's kiezen was moeilijk, dus ging ik voor de overload ;).
De broek blogde ik reeds hier.

Joepie, met zakjes!
























Langs de andere kant:






















Met bijpassende poes:


Dikkie doet weer gek, mama!


De mouwboordjes pastte ik ook aan (ik maakte ze in twee delen, ipv in één en iets langer), zodat alle details in contrasterende stof waren, langs beide zijden.
Oh, de "mannelijke"sluiting is express he, omdat ze ooit nog voor Arvid moeten dienen, en blijkbaar is de regel als het unisex moet zijn, dat je dan kiest voor mannelijke sluiting.
Nu niet dat het me veel kan schelen, maar zonder deze uitleg krijg ik sowiezo de sluitingspolitie op men nek. ;)

Stof blaadjes: Birch - Picnic Whimsy
Stof oker: Punto di Roma
Patroon: Ole




Vanavond begin ik er nog eentje, kwestie dat het bijblijft in mijn hoofd ;).
Olé voor voetbal op tv! En olé voor Ole. :p

13 opmerkingen:

  1. Mooie Ole met bijpassende poes :) de mouwenfout maakte ik ook bij mn eerste Ole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar toch een veelvoorkomende fout die mouwen... Maar het is wel een prachtversie geworden, aan beide kanten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor. Die kleur hoef ik Sam niet aan te trekken maar jouw Madammeke staat er mooi mee.

    Enne... wat een strak gazonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, echt schoon. Tja, die voetbal, ik ben er ook niet zo met mee :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! En wat een leuke foto´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en die poes is de perfecte decoratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw talent zeg!! En DL is er overduidelijk minstens even blij mee als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg tof! De sluitingspolitie, haha! Normaal zie ik het meteen, nu was het me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, misschien omdat ik (zo goed als) altijd voor jongens naai :-). Erg mooie Ole!

    BeantwoordenVerwijderen