Pagina's

zondag 10 mei 2015

Zomerjas

De mooie temperaturen deze week maakten me duidelijk dat het tijd was om weer een frisser jasje voor Louise op te diepen. Dat van vorige herfst kon nog wel eens dienen, dacht ik...
Maar ik was precies vergeten hoeveel en hoe snel mijne kabouter was gegroeid.
Tijd dus voor een nieuwe zomerse jas.
Ik dook in de stoffenkast en haalde er dit leuke stofje van Swafing uit.
Ik kocht het een tijd geleden al bij Klijntje, met het doel om er een rimpelrokje van te maken, maar dat rokje offerde ik op voor een groter goed ;).

Patroon: Puperita
Stof: Swafing katoen + gele gabardine

Met doorlopende tekening en knoopjes.
Achteraf gezien had ik misschien een rits moeten steken, aangezien ze een rits wel zelf kan en knopen nog niet, maar het moest snel gaan, en dan is een knopenrij mij meer vertrouwd.
Hebben we ook weer gelegenheid om haar knoopjes te leren openen en sluiten.
Ik had niet het geschikte aantal knoopjes in eenzelfde kleur, maar moet van mezelf zoveel mogelijk uit voorraad gebruiken, dus koos ik voor verschillende. De jas is sowiezo al druk, kon nog wel een beetje drukker :p.


Mouwboordjes, al zou ik die volgende keer weglaten en de mouw gewoon 2 centimeter verlengen, nu zijn de mouwen namelijk veel te lang, zeker in verhouding met de lengte van de vest.
Ik plooi ze dus maar om, een gele boord (van de voering) is ook niet lelijk.



















En omdat ik altijd de aandrang voel naar een uitje, op zonnige zondagen, en uit schuldgevoel naar Louise toe dat ik zoveel bankhang met Arvid en zij veel minder aandacht krijgt dan voor zijn geboorte, trokken we nog eens naar de ezelboerderij (Asinerie Du Pays Des Collines) hier vlakbij.
Altijd leuk, altijd een gelukkig kind. *als het maar diertjes zijn*


Deze is inmiddels "al" een maand oud, maar toch nog ooooo zo zacht. Vorige keer dat we er waren hing zijn navelstrengske er zelfs nog aan.



Een zeer vers ezeltje! Het had zelfs nog geen naam, we mochten suggesties (jongensnamen met een F) noteren op een blad.


De newborn borstelen:


En natuurlijk moest ik, inclusief mijn dikke poep en baby in de draagdoek, op dat ander krukje gaan zitten. Maar het krukje hield stand!


Lieve kapitein éénoog. Ik weet niet hoe hij echt heet, maar hij heeft dus maar één oog, dus ik noem hem zo.


En de mini en ik mochten ook eens op de foto.

11 opmerkingen:

  1. leuke jas! Met de mouwboordjes omgeslagen krijg je nog een leuk effect, want op die ene foto zie je idd dat ze anders wel erg lang zijn! En euh, die dikke poep? Die is wel al weg ondertussen he :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me aan op de opmerking hierboven.
    Leuk jasje Ellen. Wel lekker lastig combineren met andere drukke prints (ik ben daar zelf ook goed in, om dit soort moeilijke printjes te zoeken) maar de kindjes zijn geen style-models he. ;-)
    Ik vind hem in ieder geval fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super hoe je zo snel ook nog een prachtig jasje in elkaar steekt! Hier moet Sam het momenteel doen met een Zeemanexemplaar :)
    En inderdaad, diertjes is altijd scoren he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk jasje en ik vind die verschillende knopen heel leuk. Hier tegenwoordig ook regelmatig combi knopen omdat mijn favorieten snaps op rij (bijna) op blijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk jasje hoor! Doorlopende print heb ik mij nog steeds niet aan gewaagd, toch maar eens een keer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect stofje voor een lentejasje! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi jasje! ;) leuke foto's ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig jasje!
    Lijkt me dat jullie een fijn dagje hadden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supermooiiii en schattig jasje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi jasje! En dat ezeltje, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen