Pagina's

maandag 1 december 2014

Tafeltent!

Ze is af!!!
De tafeltent!!!
En ik ben er meeeegaverliefd op!!!
Zelden was ik zo blij met een naaisel van mezelf! En ook zelden zo blij dat dat naaisel af was :p.
Want amai, het was me het werkje wel...
Onverwachts had ik twee dagen extra tijd om aan de tent te werken, omdat Louise bij mijn mama kon gaan slapen. Zo kon ik eens door- en uitslapen. Want na 3 maand van night terrors bij de kleine kabouter, liep ik er maar sufjes bij.
Nu loop ik er ook sufjes bij, maar dat is van teveel te slapen :p. Het is ook nooit goed.
En na dat slapen, knipte en naaide ik er lustig op los! Ik had ook kunnen kuisen, maar dat kan een andere keer ook, niet tijdens mijn twee onverwachte vakantiedagen ;).

Bon, de tafeltent dus!
Reeds maanden was ik bezig met inspiratie op te doen, tot de tent helemaal in mijn hoofd zat.
Enkel de verhoudingen van de verschillende objecten tov elkaar kloppen totaal niet, maar ik denk niet dat mijne smurf daar een probleem van zal maken ;).
Louise is namelijk een "onder de tafel"-kindje. Als het haar wat te druk wordt (familiefeestjes, mensen die te luid gaan, als ze moet gaan slapen, ...) trekt ze zich namelijk steevast terug onder de tafel. Daarom dat ik er niet aan twijfel dat deze tent een groot succes zal worden!
Enige nadeel, waar moet ik nu gaan naaien??? Misschien met mijn benen "door de deur" ;).
En nog een nadeel, we hebben besloten de geplande Sintcadeaus uit te stellen tot Nieuwjaar, en de tent zaterdag te geven. Nu moet ik nog zolang wachten voor ik ze haar mag tonen!

Wandelt u mee een rondje rond de tafel?


De stengels van de bloemen ging ik eigenlijk naaien met dikke draad, en met de hand, maar ik was het moe, dus tekende ze met textielstift. Maar ik denk dat ik me nog menig avond bij Louise rond de tafel zal zetten, en toch maar de stengels ga overnaaien, dat is mooier.


Er kan echt post in de brievenbus, met ons huisnummer erop.


Venstertje met Soft Cactus en een glasgordijntje. 
Het gordijntje is in twee delen, zodat ze die met een touwtje opzij kan doen. Ik koos voor glasgordijntjes, omdat er zo zoveel mogelijk licht door kan en omdat je zo niet rechtdoor kan kijken naar de binnenkant van de andere kant.


De poppenwas ophangen kan ook :).
Ik ben nog op zoek naar iets grotere wasknijpers, tussen deze kaartjesknijpers en echte knijpers in.
Normaal hebben ze die bij AVA, maar die zijn nu overspoelt door Sint en Kerst, dus ik moet het na nieuwjaar nog eens proberen, aldus de winkeldame.



Piep piep, zoek de muis.


Ik kon niet kiezen in welke flexfolie ik "de poes" wou, dus maakte ik er gewoon twee.
Nadien beviel de luipaardpoes me zo enorm, dat ik er op de blauwe zijde nog eentje extra zette.


Uiltjes uit dit MM-stofje.


De deur.
De oplettende ziel ziet dat het voorpand uit twee stukken bestaat.
Dat kwam omdat moeder na een hele dag naaien, nog dacht dit er ff bij de pakken, en de deur uit de verkeerde richting uit het pand knipte :s. Zo was mijn pand dus te smal (ik had de hoogte voor de breedte gepakt, en omgekeerd). Maar bon, het werd opgelost ;).


En zo kan er wat extra licht binnen, en kan ze gemakkelijk binnen en buiten.


En, wat vinden jullie ervan?

50 opmerkingen:

  1. Ze is SUPER!!! Moest ik het tonen aan Alexis zou ze deze ook wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat was de moeite waard. Wat een prachtige tafeltent, tot in de puntjes verzorgd. Uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wowwwwww dit is mega-cool en die details echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die tent is prachtig.Je dochtertje gaat er vele uren in en rond mee spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaaaai !!!!! Ik wéét hoeveel werk dit is want geef workshops tafeltenten maken en maakte er zelf ook ( bedtenten wel , maar principe blijft hetzelfde ) .
    Supermama ben jij !! Dikke proficiat , hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Chique dinges!!!
    Hier staat er een 'huisje in het bos' op de planning, ik hoop ze tegen de feestdagen af te hebben ;-)
    Maar heb al her en der gelezen dat er toch meer tijd in kruipt dan je denkt :p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. W-A-U-W! Een huzarenstuk waar ik me niet aan waag ( maar gelukkig ook geen interesse van de kinders). Chapeau!

    PS: ah, night terrors ... zoon had ze hier heel fel. Zijn gek genoeg gestopt toen hij naar school begon te gaan ( de leeftijd waar het normaal begint). Ik hoop dat de tafeltent genoeg rust biedt in je dochter haar hoofdje zodat ze er vanaf geraakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn ze pas begonnen op de eerste schooldag, exact de nacht na 1 september. Nu wordt ze gemiddeld 3 - 4x wakker per nacht, maar die eerste weken was het gemakkelijk 10x :s. Slopend!

      Verwijderen
  8. Grandioos met zoveel oog voor knappe details!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzettend mooi! Een feestje op zich!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg knap! Mijn tafeltent was ook een huzarenwerk en ik was ook echt content dat ze af was :) In de kerstvakantie 'hang' ik ze ook terug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw die is wel heel schoon!
    Daar mag je zeker fier op zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai echt de moeite! Daar zal ze wel blij mee zijn!!! Lang mee bezig geweest? Ik heb nog zoveel andere projecten in m'n hoofd, maar dit wil ik zeker en vast ook eens maken (als ik héél véél tijd heb!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uhu, lang mee bezig geweest ja ;). Paar dagen bijna non stop. Zo één van die projectjes "ene keer en nooit meer!" Maar ze gaat er wel keiblij mee zijn, en daar doet een moeder het voor he!

      Verwijderen
  13. Waw, die details maken het helemaal!
    Dit moet ik zeker eens tonen aan een collega, zou helemaal voor haar zoon zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig! respect voor zoveel gefreubel. Zoiets zou ik compleet niet zien zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ellen!!!! Die poes!!!Omg! Prachtig al die details! Jij bent goed zot!Zo veel werk ingestoken!! Ik koop die van je af om er in te gaan wonen !;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, aan 50€ per uur ofzo, dat wordt een héél kostelijke tent :p.

      Verwijderen
  16. Mooi. Zou ik ook nog willen maken. Hoe maakte je de vlinders en sterretjes. En de uiltjes: als je die uit stof uitknipt, hoe werk je dat dat af zodat het niet gaat rafelen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vlinders en sterretjes enzo zijn met flock- en flexfolie.
      De uiltjes zijn stof met vliesofix (dat kleeft aan 2 kanten) erop. Eerst erop strijken, en dan uitknippen en op je stof strijken, dan rafelt dat niet.

      Verwijderen
  17. Amaai!! Dat heb je super gedaan... Louise zal content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! een echt huzarenstukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Adembenemend mooi, op foto's ziet het eruit alsof het niets is om te maken, maar man, hoeveel werkuren zijn daar niet ingekropen! Als ge dat in de winkel moet kopen, dan is dit on-betaalbaar! Louise zal in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amaai, wooow!!! Echt prachtig! Daar zal zeker binnenkort iemand heel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt prachtig!!! Nu ga je haar helemaal niet meer onder de tafel uitkrijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat hadden we dus ook al bedacht... Hoe we ze dan nog in bed gaan krijgen... :p

      Verwijderen
  22. de mooiste tafeltent allertijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauwwww Ellen...prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 1 woord: WAAAAUW ! ! ! Binnen een tijdje maak ik er ook één, de dochter is nu nog iets te klein maar ik ga me zeker laten inspireren door uw creatie! Tot nu toe de mooiste tafeltent die ik al gezien heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, dat is ongelooflijk mooi! Goed voor uren speelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een werk, maar het resultaat is echt super! Wat zal je dochter er een plezier in hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig! Der gaat er eentje héél blij zijn denk ik.
    Knap werk

    Groetjes
    Tina
    (www.driecreatievebijtjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. supermooi! hier staat er ook nog eentje op de lange planning

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig, prachtig, ik wou dat ik zo kon naaien! Heerlijk om te zien wat creatieve mensen toch altijd weer voor elkaar krijgen :)
    En lang leve de mama's die af en toe babysitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw wauw wauwwww dit is echt 1 van de mooiste tafeltenten die ik al gezien heb! Zoveel leuke details! Echt prachtig, je dochter zal hier zo ontzettend blij mee zijn.
    Alleen jammer dat (net zoals mijn Sinterklaascadeau dat ik zelf maakte, zie blog) Sinterklaas met alle eer gaat strijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet noodzakelijk, wij doen wel mee van Sinterklaas, maar een beetje anders dan doorsnee, we liegen er niet omheen ;).

      Verwijderen
  31. Ongelofelijk mooi! Zal ontzettend populair zijn! :-) zoveel details! Maakt het geheel super mooi! Veel respect voor je geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. amaai super mooi! zo veel werk, zo veel geduld! chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een echt kunstwerk, en een prachtig sinterklaasgeschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ooooh, ik heb al veel tafeltenten gezien, maar deze is echt, WAUW!
    Ik vind ze echt fantastisch, wat een oog voor detail, wat een prachtwerkje!
    Die mag zeker en vast een zichtbaar plekje in de living opeisen. ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heb je de stam en het groen van de boom uit stof gemaakt of uit flock?
    Ben aan het twijfelen tussen vilt of stof voor de tafeltent voor de kids.
    Supermooie tafeltent.

    BeantwoordenVerwijderen