Pagina's

donderdag 12 juni 2014

Poppie Pillow

Beter goed gepiekt, dan slecht uitgevonden.
Ik gebruik ze regelmatig wel eens, die uitspraak ;).
Het idee voor dit kussen haalde ik vanop Pinterest, een kussen met mijn geliefde bloemen. (zie ook hier en hier)
De stengels naaide ik met groen cordonetgaren, gewoon garen zou te fijn geweest zijn.
De knoopjes naaide ik vast met de hand, jawel, met de hand :p. De vilt is erg dik, en ik wist niet hoe dat ging werken onder mijn naaimachine, ik heb het ook niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen.

Stof: witte gabardine van mijn wilde weldoener
Dikke rode vilt: Creasis

Achteraan sta ik er een rits in, jawel, na mijn spoedcursuske 'ritstechniek' bij tante Sis ben ik een pak minder bang voor die veeltandige monsters :p


Met de overschot van het vilt maakte ik nog een aantal brochekes.
Voila, degene die bij de Swapperdeswap een brocheke vindt bij het pakketje, weet wie haar geheime swapster was :p.


En dan nog een foto, die ik vorig jaar al beloofde, van mijne kabouter in haar Star Star strandpakje.
Ben blij dat ze er nog in past, aangezien ze het vorig jaar maar 2x heeft aangehad, en ik ga er ondanks de zindelijkheidstraining nog eentje maken. Té schattig, en met de knoopjes onderaan nog relatief snel open eigenlijk.


6 opmerkingen:

  1. Wat mooi met die klaproosjes! Ik naai knopen altijd met de hand, ik durf het niet met de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kussen en ik wist niet eens dat je knopen met de naaimachine kon aannaaien!Weeral wat bij geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een supermooi kussen. Knopen aannaaien met een naaimachine daar had ik nog geen weet van. Voila weer iets bijgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk kussen en inderdaad een super schattig strandpakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kussens zijn echt prachtig!
    Je dochtertje is echt superschattig in dat strandpakje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen