Pagina's

woensdag 29 mei 2013

Bambi's all over


Deze mooie bambi'tjes van Znok lagen wel af even in mijn kast, maar ik was er nogal spaarzaam op. Ik had ze gekocht met de bedoeling een hoodie mee te maken, en dat deed ik ook.

Het werd deze van Stof Voor Durf Het Zelvers. Ik vreesde een beetje voor de hoofdopening, ik heb namelijk al vaker gelezen dat deze te krap zou zijn, maar hier is hij perfect :). Ik maakte de 98 voor mijn 19-maander met maat 92 en deze zit perfect, enkel de mouwen heb ik een stukje moeten inkorten. Dus niet alleen de kleedjes, maar ook de hoodies vallen blijkbaar nogal smal uit ;). Nuja, eenmaal je dit weet en er rekening mee kan houden, is het een geweldig boek!


 Ik knipte zo zuinig mogelijk, zodat ik nog genoeg overhield voor een leuk kleedje.


Het patroon komt uit Ottobre 3/2013, n°15 Forest Animals. Ik deed een kleine aanpassing, namelijk deze kan niet open en dicht, waarom het moeilijk maken, als het ook gemakkelijk kan ;). Ik rekende geen naadwaarde bij het middenstukje, bij de vorige versie deed ik dit namelijk wel, en deze viel toch wat breed uit aan het voorpand. De halsopening werkte ik vervolgens af, zoals een gewoon shirt.

En dan om het af te werken, een speels broekje, met de allerlaatste bambirestjes.


Patroon: Ottobre 3/2013 nummer 4 Summer Sea.

Oh, wat zal het madammeke blinken in haar nieuwe sporty/comfy outfit!

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het allemaal om ter leukste,echt supermooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, heel mooi! bij mij staat de hoodie uit Stof voor durf het zelvers ook bovenaan mijn projectenlijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marie Danneels11/09/2013

    Ooohhhh, zo schoon ! Proficiat.
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen